ALLMÄNNA VILLKOR – PRIVATPERSONER

Beställnings / Försäljnings- & Leveransvillkor gällande beställningar och köp inom Sverige

Vi skickar vanligtvis inom 1-2 veckor. Vår webshop har ingen koppling till vårt lager. Skulle någon produkt inte finnas i lager eller ha längre leveranstid, så hör vi av oss.

 

 

Priser
Alla prisuppgifter är angivna inklusive moms om du handlar som privatperson. Vi förbehåller oss rätten till ändring av priser och sortiment.

 

 

Frakt och leveransvillkor för Privatkunder
Fraktkostnaden för beställning inom Sverige är 79 kr inkl. moms. För leverans av större/tyngre (skrymmande) varor som levereras med transportör tillkommer en leveransavgift. Vi kontaktar er och informerar om pris när beställning görs.
De flesta order levereras med Postnord vilket innebär att du får hämta ut det på något av Postnords utlämningsställen.
Ej uthämtade paket debiteras med 299;- inkl. moms. 

 

 

Betalningsvillkor för Privatkunder
Betalning sker via vår samarbetspartner Klarna. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande erbjuds genom Klarna Checkout är kortbetalning, faktura, kontokredit och direktbetalning.
Läs mer nedan.

 

 

Klarna Checkout
– Klarna Checkout erbjuder dig en anpassad och trygg betalningsupplevelse varje gång du handlar
– Klarna Checkout identifierar dig med hjälp av den information du anger när du handlar och vid behov med hjälp av information från leverantörer.- Klarna Checkout garanterar dina varor. Du behöver alltså aldrig betala om du inte har fått dina varor.

 

 

Genom Klarna Checkout erbjuds du olika alternativ för betalning av köp som görs hos anslutna butiker. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov av det betalningsalternativ du valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Efter att du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.

 

 

Kortbetalning
Kortbetalning kan ske med Visa, MasterCard eller annat betalningskort som anges som alternativ vid betalningstillfället. Komikapp tar inte del av några kortuppgifter och alla transaktioner sker med säker teknologi (SSL). Kostnad för kortbetalning: 0 kr.

 

 

Fakturabetalning
Fakturabetalning med 14 dagars betalningsvillkor. Fakturan aktiveras vid leverans och skickas separat per e-post. Om du inte fått någon faktura per e-post, vänligen kontakta oss och kontrollera de e-postuppgifter du angett.

 

 

Transportskador
Fraktskada antecknas på frakthandling och reklameras direkt till transportören inom 8 dagar från mottagandet av varan. Det är av största vikt att varorna blir kontrollerade vid ankomsten.

 

 

Retur av varor
Du har rätt att inom 14 dagar från mottagandet ångra ditt köp. Alla returer sker i samråd med Komikapp.

 

Vid reklamation ska kund kontakta Komikapp via hemsidan och skapa ett ärende. (Klicka här för att komma till reklamationssidan)
Eventuella returer sker i samråd med Komikapp. Kostnaden för returfrakten står du för själv. Vid retur kräver vi att varan är oanvänd, i sin originalförpackning samt återsändes tillsammans med ursprungliga orderhandlingar. Du får inte returnera varor mot postförskott eller efterkrav. Sådana leveranser löses inte ut av oss. Returer ska återsändas väl förpackade i godkänt emballage (t ex brun wellpappkartong). Kunden är ansvarig för produkten vid transport. Eventuella transportskador till följd av bristfällig emballering debiteras kund.

 

Kostnaden för returfrakten står du för själv. Vid retur kräver vi att varan är oanvänd, i sin originalförpackning samt återsändes tillsammans med ursprungliga orderhandlingar. Du får inte returnera varor mot postförskott eller efterkrav. Sådana leveranser löses inte ut av oss.

 

Om vi inte hinner hantera din retur innan din faktura förfaller så kan du gå in och pausa den. Detta är kostnadsfritt och görs genom att ringa Klarna på telefonnummer 08-120 120 10 eller genom att logga in på “Mitt Klarna” (klicka här). “Mitt Klarna” finns även som app. Logga in här eller i appen och klicka på “Rapportera retur” på den faktura det gäller. Därefter väljer du “Jag har returnerat mina varor”. När vi får tillbaka din retur justerar vi fakturan och du får en bekräftelse från Klarna via mail. Det går inte att pausa fakturan efter angivet förfallodatum. Genom att pausa fakturan slipper du ligga ute med pengar och det skickas ut en uppdaterad faktura när returen är hanterad.

 

 

Garantivillkor
Garantin gäller från produktens ursprungliga inköpsdatum. Inköpskvitto/ordernummer måste uppvisas för att garantin ska gälla. Garantin gäller inte produkter som har förvarats eller monterats felaktigt, använts på ett olämpligt eller felaktigt sätt, ändrats till utseende/funktion eller rengjorts med felaktig rengöringsmetod eller felaktiga rengöringsprodukter. Garantin omfattar inte normalt slitage, repor, märken eller skador som orsakats av stötar eller av en olyckshändelse.

 

Skip to content